06-31223335

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

'Je bent wat je eet'

Een gezegde waar veel in zit. 
Voeding bepaalt voor een grote mate onze gezondheid.

Dit boek is geschreven voor iedereen die meer uitleg over gezonde voeding wil, die verder kijkt dan de ogenschijnlijk gezonde light-producten, halvarine en producten met het 'ik kies bewust' logo. En die wil weten hoe je gezond eet met pure producten zoals roomboter, noten, groente en fruit. Eten volgens de voedingspiramide levert alle ingrediënten voor een echt gezonde voeding. In de piramide is in één oogopslag te zien wat je dagelijks nodig hebt.

Het boek 'Voedingspiramide' bestaat uit twee delen. In het eerste deel wordt uitgelegd wat echt gezonde voeding is en hoe je gezond kunt eten. In het tweede deel vind je inspirerende dagmenu's met recepten voor een heerlijk ontbijt, lekkere lunch en avondmaaltijd.

De voedingspiramide helpt je om elke dag te genieten van lekker en gezond eten!

             www.voedingspiramide.nl

                                        

                                             www.voedselzandloper.com

De voedselzandloper is een gezondheidsboek geschreven door een arts die kijkt naar de gevolgen van onze voeding en diëten op lange termijn. De Voedselzandloper telt meer dan 240 referenties naar wetenschappelijke studies en bespreekt tal van misverstanden omtrent voeding en veroudering.

Enkele onderwerpen die in 'De voedselzandloper' aan bod komen: 

Waarom de meeste diëten ongezond zijn. 
Waarom antioxidanten veroudering niet afremmen.
Waarom witte thee rimpels vermindert en tegelijk gezond is voor hart- en bloedvaten. 
Waarom studies aantonen dat mensen die elke dag walnoten eten 45% minder kans hebben op een hartaanval, en waarom blauwbessen en donkere chocolade beschermen tegen Alzheimer.                                                           Waarom melkproducten minder gezond zijn dan we dachten.                 Waarom heel wat vetten toch het risico op hart- en vaatziektes kunnen verminderen.